Hörni, nu inför en – om allt går som jag vill – stundande flytt så behöver jag rensa lägenheten på prylar. Därför har jag nu en stor utförsäljning av diverse spel, nördpylar och annat. Köp saker av mig! Nu!
Herregud, tar deras reklamer aldrig slut?! Eller är reklamutrymme gratis på sommaren? Hör jag ”ett hotell i Barcelona…” en gång till så kräks jag. Jag har hittills inte varit med om en enda reklampaus den senaste månaden, som de inte varit med i.
En del av mig önskar att Trivagos PR-ansvarige råkade trycka i en eller två nollor för mycket när de skickade reklambudgeten, och att de nu går i konkurs pga misstaget.
… Eller så kanske jag inte ska spendera min semester framför TVn, jag vet inte.
Hörni. Jag har funderat. Har ni tänkt på att i alla tuggummireklamer tar alltid huvudrollsinnehavaren TVÅ tuggummibitar på en gång? Varför är det så?
Jag fattar ju att det är ett säljknep för att alla zombiemänniskor utan egen vilja kommer indoktrineras och göra likadant, så att tuggummiföretagen får sålt dubbelt så mycket. Men om det nu är så att man ”ska” ta två bitar, varför kan de inte bara göra bitarna dubbelt så stora och ha hälften så många per paket?
Jag blir tokig på detta! Tänker skriva ett argt brev!
Gudarna ska veta att jag inte är den som brukar prata mig varm om feminism (jag ogillar feminism men tycker jämställdhet är viktigt, en paradox för vissa men det är inte en diskussion jag orkar ta upp här), men när jag fick se Zalandos nya (eller halvnya) reklam så märkte t.o.m jag vilka enorma könsstereotyper de använder. Detta är nu andra gången jag skriver om deras tramsiga reklamer.
Så vad syftar jag på? Tja, kanske det faktum att mannen är ute och gräver i trädgården medan kvinnan sitter inne och beställer kläder/skor på internet. Kanske det faktum att kvinnan skriker på hjälp första SEKUND som något tekniskt fel på datorn uppstår, eftersom tjejer såklart inte kan något om datorer. Och kanske det faktum att galna kvinnor kommer springandes så fort klädfontänen sprutar (jag lyckas inte se en enda man i skaran, trots att Zalando även säljer herrkläder).
Rätt äckligt faktiskt.
Kort svar: Nej.
Något längre svar: Nej för helvete.
Jag blir så irriterad på dessa eviga reklamer om Vitaepro, mirakelkuren som ska kunna stärka både leder, muskler, syn, återhämtning efter träning, brosk, hjärta, analöppning, värderingar, och position i samhället. Detta intygar flertalet föredettingar inom idrott, som Stig Strand och Louise Karlsson.
Livsmedelsverket säger däremot att Vitaepro och liknande kosttillskott är värdelösa. Antioxidanterna som påstås vara unika har ingen som helst effekt på kroppen. De vitaminer och Omega-3 som ingår är däremot bra, men sådant får man i sig via vanlig mat. Eller via ett kosttillskott som inte kostar skjortan.
EU har pratat om att skärpa reglerna för reklam om produkter utan en ÄKTA dokumenterad effekt, men det verkar dra ut på tiden. Kan det kanske vara så reklamintäkterna ger mycket fina skattepengar? *temat till Arkiv X*
Men Daniel, varför bloggar du om det här? Jag trodde din blogg handlade om ditt ack så torftiga liv?
Ja, jag vet. Men jag vill att det ska gå åt helvete för Vitaepro.
Varför det?
Dels för att jag vill slippa se deras usla reklamer. Dels för att jag tycker att bluffpreparat-försäljare ska ha all skit. Och dels ”for the lulz”.
Jag skrev ju att Micaela hade failat (två gånger dessutom) när en reklam för en eltandborste gick på TV. Så, eh, ja. Nu har jag också gjort nåt liknande. Flög upp och letade febrilt efter mobilen.
Warning: compact(): Undefined variable $pagination in /home/danierse/wernerslidanden.se/wp-content/themes/cheerup/loop.php on line 27
Warning: compact(): Undefined variable $pagination_type in /home/danierse/wernerslidanden.se/wp-content/themes/cheerup/loop.php on line 27