Mitt korståg mot kräkreklamen fortsätter. Nu krigar jag mot reklambyrån som kläckt den idiotiska idén från första början.

Hej Tempel!

Jag tänkte bara framföra mina åsikter om ert senaste verk, reklamen för Flygresor.se där en man blir spydd i ansiktet av en annan man. Här kommer min mycket konstruktiva kritik.

Det finns människor som tycker att kräkningar är obehagligt. Faktum är att kräkfobi (emetofobi) är en av de absolut vanligaste fobierna i Sverige och i många andra delar av världen. Dessutom finns det en hel del människor som äter mat framför tvn, och inte uppskattar att se kräkningar. Er reklam skildrar en kaskadspya som kommer plötsligt, är väldigt verklighetstrogen, och egentligen har väldigt lite med själva bolaget Flygresor.se att göra. Jag tycker att detta är en usel reklam, och jag skulle vilja dra det så pass långt att jag hatar den/de som kom på den.

Själv tillhör jag tyvärr emetofobernas skara, och jag kände bara en sak när jag såg reklamen. Äckel. Alltså INTE äckel och en oerhörd lust att flyga till Mallorca. Utan bara äckel.

Er medarbetare och grundare Anders Tempelman intervjuades dessutom på Dagensmedia.se, och såg inte hur reklamen skulle kunna vara stötande. Hur kan man inte se detta? Detta visar på en enorm respektlöshet för andra. Troligen ska Flygresor.se ha en minst lika stor känga, och det har de fått, men ni har ändå kommit på denna idé. Så skäms på er.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänlig hälsning,
Daniel Werner

6 kommentarer

  1. Bra Daniel,

    Man behöver inte ha kräkfobi för att äcklas av detta oerhört idiotiska och stötande "reklam"

    Här gäller inte heller: dålig reklam är också reklam,

    Utan att jag får avsmak för ALLA typer av flygresor

    De har liksom kontaminerat självaste ordet "flygresa"

Skriv ett par väl valda ord vettja!