Det är nu exakt en månad sedan jag fick min spinningcykel levererad. Som visade sig vara en pressbänk. Ja, på riktigt. Jag tänkte lite skämtsamt på hur störigt det skulle bli om de lyckats packa fel vara, och när jag packade upp och såg att så var fallet var det inte utan att jag funderade på mina eventuella övernaturliga förmågor.

”Nåja, errare humanum est” tänkte jag stoiskt, och kontaktade företaget. Detta var samma kväll, den 11/8.

Den 15/8 fick jag följande svar:

Hej!

Vi beklagar att du fått fel produkt levererad. Jag har nu lagt en reklamation på detta och vi kommer att så fort som möjligt att åtgärda den. Winspin och Pressbänk är produkter som levereras direkt från leverantören så vi kommer att kontakta dom för att höra hur dom vill gå tillväga.
Vi återkommer till dig så snart vi får svar från dom.
Återkom gärna om du har övriga frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar

Okej, det kunde jag ju acceptera. En usel underleverantör, det kunde väl ta några dagar extra. Men icke. Efter detta mail följde väntan följt av mera väntan. Jag satt trogen hemma på kammaren och avvaktade på att företaget skulle höra av sig. Spinningsuget var totalt, men jag var tvungen att finna mig i situationen. Jag försökte desperat hålla mina ivriga vader sysselsatta, men tvingades ibland jogga på stället en stund för att inte gå under.

Efter flera veckors radiotystnad hörde jag den 29/11 av mig till företaget. Nu hade det gått för långt. Nu snackade vi pengar. Jag tyckte inte att jag kunde acceptera att betala fullpris för någonting som skulle levereras inom en vecka och nu tagit nästan en månad.

Hejsan,

Nu har det gått två veckor utan någon information från vare sig leverantören eller er. Jag har ett stort paket som tar upp halva min hall, som jag inte kan bygga ihop eller avlägsna eftersom jag väntar på upphämtning.

Jag har full förståelse för att det kan bli fel, men jag förväntar mig en rejäl kompensation för detta. En pengamässig sådan om ni inte har något bättre förslag.

Mvh
Daniel

Jag fick svar redan dagen efter.

Hej!

Vi ber så mycket om ursäkt för att ditt ärende ännu inte är avslutat. Jag kommer att kontakta Abilica igen under dagen för att höra hur vi ska gå tillväga.
Vi återkommer med information så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar

Sedan dess har det varit tyst igen. Inte ett ord. Ingen kommentar angående ersättning. Jag har således valt att här ta till mitt trumfkort. Jag vill helst inte utnyttja min position av rikskänd bloggare, men nu känner jag att världen måste få veta.

Gymgrossisten.com kan jag tyvärr INTE rekommendera!

5 kommentarer

  1. 29/11?

    Sjukt irriterande. Dra till med ett rejält mail eller ring och be att få tala med någon ansvarig! Huvali!

  2. Finns spinningcyklar i Huddingehallen för blygsamma 200-nånting kronor i månaden 😉

    • Daniel Svara

      Fast det är så jobbigt. Dels behöva gå flera kilometer i hård snöyra och sedan tvingas cykla ihop med andra svettiga tanter på 50+. :'(

      • Haha.. Alltså.. Om du försöker trampa på samma cykel som dem förstår jag om det känns lite obehagligt att gå tillbaka dit, oavsett reaktion hos damerna i fråga! Det är inte så det går till på gymmet lilla gubben. Man får snällt vänta på sin tur och få en Helt Egen Spinningcykel Att Träna På Tills Du Tröttnar Eller De Andras Stressande Mördarblickar Får Dig att Gå Upp I Rök! 😀

        (oj, det var långt och jobbigt att skriva så… det gör vi nog inte om. så ofta.)

Skriv ett par väl valda ord vettja!